יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

?so, what's your (home) style - חלק ב'

  OK אז השבוע אנחנו ממשיכים עם סגנונות עיצוב, אבל הפעם לפי מקומות שונים. כשבוחרים לעצב בית לפי סגנון של מקום מסוים, כדאי לחשוב קודם כל על האוירה והתחושה שרוצים ליצור ולקחת את זה בחשבון בבחירות שלכם: בסקלת הצבעים ובחומרים עצמם.
  כמו שכתבתי בפעם הקודמת כשמשלבים בין סגנונות זה נראה עשיר יותר. ולכן אם תרצו שבמטבח שלכם תהיה אוירה נינוחה משפחתית ונוסטלגית - אל תסתפקו בסגנון כפרי אלא הוסיפו אלמנטים של וינטג' או רטרו. ולחילופין אם תרצו אוירה אורבנית ועדכנית בסלון אפשר לשלב סגנון של לופט ניו-יורקי עם פריטים תעשיתיים עכשויים (לא את כל הסגנונות באותה דירה כמובן...)

כפרי


  כשהייתי בגיל ההתבגרות היה איזה גל של סגנון כפרי ששטף את הארץ באופן מוגזם לחלוטין: כל מטבח היה חייב להיות מעץ מלא עם וילונות פרחוניים שיכלו לגרום אפילו ללורה אשלי לחזור בה.... בקיצור כל דירה נראתה כמו צימר בגליל. היום הסגנון הכפרי קצת יותר מעודן ומתוחכם, עם פריטים משומשים ודהויים מעט וגימורים לא מושלמים. זה בסדר, זה ה- SHABBY CHIC...
 
  אז איך עושים את זה? פה הייתי מתחילה דווקא עם ספה גדולה ונוחה מאריג בעל מראה טבעי. לא לשכוח הרבה כריות ובאופן כללי מראה של שכבות מתאים פה. גם שאר הרהיטים צריכים להיות גדולים יחסית (באותו קנה מידה) מעץ עם צבע 'משופשף'. סקלת הצבעים בהירה לרוב: לבן, בז', אפרפר, תכלת וכו' צבעים פסטליים. לגבי האקססוריז - צריך למצוא איזון בין אביזרים אלגנטיים לבין כאלה מחוספסים יותר. גם כלי כסף ומפות עם תחרה יכולים לעבוד פה מצוין.
חנות מומלצת: פלורליס


בתמונה: מרפסת חצר בסגנון כפרי

אורבני - תעשייתי


   המראה הזה שאופייני ללופטים, משקף בעצם את ההסטוריה שלהם. בשנות ה-50 אמנים כמו אנדי וורהול הסבו מבנים תעשייתים כמו מפעלים, נגריות, מתפרות וכו' למגורים עבור עצמם. הצעד הזה שנעשה על רקע מניעים כלכליים מן הסתם, הפך לטרנד בולט שנשאר אתנו עד היום.

  אז איך עושים את זה? כמובן כמו בלופט, כדאי לשמור על OPEN SPACE ומינמליזם עד כמה שניתן. רצפה של בטון מוחלק (היום יש גם ריצוף של גרניט פורצלן שמחקה את החומר הזה) היא הבחירה האולטימטבית לסגנון זה, אבל גם פרקט HERRINGBONE יכול להוות רקע מתאים. כדאי לחפות לפחות קיר אחד עם לבנים בגוון אחיד. הריהוט והאביזרים יכולים להיות ממתכת, ברזל ועץ, במיוחד ממוחזר.  לעומת המראה הכפרי שמזוהה כנשי יותר זהו מראה גברי ומחוספס, ניתן לעדן אותו עם אביזרים רכים יותר.  
חנות מומלצת: שווקי פשפשים


בתמונה: חדר שינה בסגנון אורבני - תעשייתי

 ועכשו אני אשמח לשמוע מכם: איזה סגנון עיצוב לפי מקום יכול לעניין אתכם? אסייתי? מרוקאי? טוסקני? או כל מקום אחר...בשבוע הקרוב אני מבטיחה לכתוב על עוד כמה סגנונות לפי בקשתכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה