יום שבת, 10 במאי 2014

כבר קיץ וזה הזמן לתת לטבע להכנס הביתה...

  הייתי במרוץ ולא עצרתי לרגע, פרויקטים חדשים ומגוונים, פרויקטים קיימים שהתמשכו להם, אתר חדש והפתעה נוספת שאני עובדת עליה בימים אלה... העומס הזה רק דרבן אותי לעוד עשייה, אבל אז קרה משהו שחייב אותי לקחת צעד אחורה ולבחון את הבסיס שממנו אני פועלת. 

 קיבלתי פרויקט חדש של שיפוץ דירת גן וכמו שקורה לי לעיתים קרובות התאהבתי בבית או יותר נכון באיך שהוא נראה בעיני רוחי והתמונות כבר רצו לי מול העיניים: מטבח מודרני עם עץ אלון חמים, ריצוף גרניט פורצלן דמוי בטון מוחלק, ויטרינה גדולה שמשקיפה לגינה ועוד ועוד רעיונות... הגעתי לפגישה ראשונית של תשאול ומדידות ובלי להכנס ליותר מדי פרטים, הצעקות והאיומים שהושמעו שם כלפי השכנים וטון הדיבור כלפיי היו מבחינתי נורת אזהרה מהבהבת והאמת היא שגם מבהילה למדי. חזרתי הביתה ולאחר התלבטות מסוימת החלטתי לותר על הפרויקט.

  הויתור הזה לא היה מובן מאליו מבחינתי. שמחתי בפרויקט הזה ותליתי בו תקוות, אבל לא הסכמתי להתנהל באוירה של אלימות. בחברה שלנו ואפילו בעבודה הקודמת שלי באל-על יש איזשהי הנחה שמי מתנהג בתוקפנות או סתם מרים את הקול יכול לקבל יותר. גם בעבודה הנוכחית שלי יש לחץ של לו"ז ותקציב ותיאום בין אנשי מקצוע שונים, אבל אני לא מוכנה לתת לה לכלול גם פחד.

  אז לקחתי נשימה עמוקה, הרמתי טלפון לאביבית הצלמת הנהדרת שלי, והחלטנו לצאת להתאוורר קצת בחוף הים. מזג-האויר לא היה מושלם, אבל הקומפוזיציה הזאת של הכחול הירקרק הזה, החול והצדפים, נערת הטבע שלה והבחור עם הרעמה שלי עשו את שלהם:




 
 זאת לא חוכמה גדולה להרגע מול שפת הים, הרעש של הגלים והריח של המלח באויר עושים את שלהם מיידית... ולכן רציתי שנכין לנו עם הילדים איזשהי מזכרת שתלכוד לנו את התחושות הטובות האלה ותאריך אותם גם כשנגיע הביתה.

  אז ביקשנו מהקטנים לאסוף קצת צדפים:




שטפנו אותם היטב, יבשנו ואחסנו בצנצנת שימורים:



והנחנו על המדף, בין הקפה והפסטה :-).

  מה עוד אפשר לקחת מהטבע, כדי שיעשה לנו נעים בעיניים בבית? חוץ מצדפים, אני גם מאוד אוהבת עץ שנסחף ועבר 'עיבוד' על ידי הים... בעיניי הוא יפה כמו שהוא - כקישוט אורגני:




אבל העיבוד הזה נותן לו רכות ומאפשר לעבוד איתו וליצור ממנו דברים פונקציונליים יותר כמו מתלים, מסגרות וגופי תאורה:


  גם אם אתם לא מגיעים לים אלא מסתובבים דווקא ביער, אפשר למצוא ענפים יבשים או אפילו חלק מגזע שיוכלו לעשות את העבודה. אני נתקלת בזה לעיתים קרובות בתמונות מאזורים קרים יותר - סקנדיביים לרוב... אני חושבת שהענין כאן הוא האיזון בין הקוים המתעקלים שלהם לבין הקוים הישרים של הרהיטים בחדר, בין הרכות של הפרווה והקושי של הברזל, בין הגוונים הבהירים והשחור המוחלט... נו אתם בטח מבינים :-)




ואם כבר ביער אל תשכחו את כמה אצטרובלים יכולים להיות יפים:



  מזכרת אחרונה מהטבע להיום הם חלוקי הנחל, יש להם צבעים נייטרלים שמשתלבים מצוין ולי הם תמיד עושים אסוציאציה של עיסוי עם אבנים חמות (למרות שאף פעם לא ניסיתי את זה, זה באמת שווה?!).





   אז זהו לבינתיים, אני לא יכולה לסיים בלי המובן מאליו שמוסיף לכל בית רעננות וצבע - עציצים:



וגם פרחים באגרטל:



שיהיה לכם קיץ מצוין, נעים ורגוע ;-) 







תגובה 1:

  1. אוו פוסט משגע ... רק עכשיו אני רואה כמה יש לי עוד לקרוא פה (:

    השבמחק