יום שלישי, 3 בספטמבר 2013

חדרי ילדים מעצבים באהבה או לא מעצבים בכלל...

  מחרתיים יום ההולדת הראשון של הבן שלי - יהלי ואני מאוד מתרגשת. בשנה האחרונה הוא הפך לי מול העיניים מתינוק מתוק לילד מתקשר, סקרן ושמח. כל מה שכותבים לגבי ילדים נשמע קלישאתי, אבל השיר הזה: 'זו ילדותי השנייה' הוא פשוט מדויק. הנוכחות של יהלי בחיי החזירה לי כמה דברים שפעם מאוד אהבתי ואיכשהו נזנחו עם הזמן: לשיר, לרקוד, לשכב על הדשא בפארק ולהנות מהשמש... אז נכון שכשאנחנו מספרים את 'מעשה בחמישה בלונים' מדי יום, זה די מאבד את אפקט ההפתעה מבחינתי. אבל מספיק לי לראות את הניצוץ שיש לו בעיניים ברגע שאני מתחילה את הסיפור, ואני מוצאת גם את עצמי מתרגשת מחדש עם הדמויות והעלילה:-) 

 בעלי מתלונן לפעמים על השינויים התכופים בעיצוב הבית השלנו. גם עכשו החדר התינוקי שהכנתי ליהלי לקראת הלידה נראה לי פתאום לא מתאים ואני כבר מתכננת את ה'לוק' הבא. אז לכבודו ולכבוד כל הילדים החמודים שהתחילו השבוע את הגן או את בית הספר, נקדיש את הפוסט הנוכחי לעיצוב חדרי ילדים.  אני אנסה לתת כמה טיפים כלליים לגבי תכנון החדר ואשלב בינהם רעיונות שקשורים לעיצוב עצמו. מקווה שכולנו נקבל קצת השראה.
  • לא להעמיס! - אנחנו כל כך אוהבים את הילדים שלנו ומנסים לתת להם את הכל. לפעמים אנו מציפים אותם במשחקים ופריטים מיותרים ובסופו של דבר החדר שלהם נראה כמו הסניף המקומי של 'TOYS R' US' ואי אפשר למצוא בו בעצם כלום. אז לפני שאתם מתחילים לתכנן ולעצב, עברו על כל הדברים ומיינו אותם. אפשר לשים לאחסון חלק מהדברים ולשלוף אותם אחרי כמה חודשים כהפתעה כיפית ואפשר כמובן להעביר הלאה או לתרום. חדר שאינו עמוס בפיצ'פקס יאפשר גם לקטנים לרכוש הרגלי סדר עצמאיים בקלות רבה יותר.


  • אחסון - אחסון - אחסון! מנסיוני, כמה שמתכננים מקומות שמיועדים לכך - זה אף פעם לא מספיק. אבל חשוב לנסות ולמצוא רעיונות שימושיים ונוחים גם לקטנים: קופסאות משחקים על מדפים, ארגז מצעים מתחת למיטה או מתלים בגובה נגיש. מעבר לכך שזה עוזר לשמור על הסדר בחדר, זה גם מפנה מקום ותשומת לב לעיצוב עצמו.

  • תנו להם לשחק! העיסוק המרכזי של הילדים שלנו הוא אחרי הכל משחק. דרך המשחק הם לומדים ומתפתחים. לפעמים אפשר לשלב את המשחק כקונספט עיצובי בפני עצמו, כמו שעשו כאן עם הטפט הנהדר הזה:



  • או בשטיח המקסים הזה מ- CB2 (איזה נוסטלגיה... עדיין משחקים קלאס היום?!):
  • ואם כבר דברנו על משחק - אני תמיד ממליצה על פינה סודית שתהיה של הילד בלבד ובה הוא יוכל להיות קצת לבד, להרגע ולחלום או לקרוא ספר ולדמיין. כשאני הייתי קטנה אבא שלי בנה לנו בית מקרטון של מקרר ועד היום זה זכור לי כאחת מחוויות הילדות היותר כיפיות שיש.

  • חשבו על ה'אנרגיה' שתרצו להעביר לילד שלכם - אם הוא שובב ופעלתן יכול להיות שתרצו לבחור לזרום עם הטמפרמנט שלו ולעצב לו חדר תוסס או אולי דווקא לנסות להפוך את החדר למקום רגוע יותר. לילד עם רגישות חזותית גבוהה, זה ממש חשוב לשמור על חדר עם פחות גירויים ויזואליים. קחו לדוגמה חדר לבת שיכול להראות ככה:


     וגם ככה:



    טוב נו, הבנתם את הרעיון:-)

  • אפשר לעצב חדר סביב אוירה ואפשר כמובן גם לפי נושא. אם הקטנים שלכם כבר קצת יותר גדולים - שתפו אותם בסיעור מוחות, אולי תופתעו לשמוע כמה רעיונות ממש מגניבים... אני אישית מאוד אוהבת את החדרים של POTTERY BARN KIDS. אם הייתי מצליחה לבחור אחד מהם, כבר מזמן הייתי מזמינה מכולה.


 
  • לאחר שהחלטתם על אוירה או נושא, נסו לתכנן כיצד תבטאו אותו בכמה שכבות: קירות - צבע, טפט, ציור קיר, מדבקה או תמונה. טקסטיל - שטיח, כיסוי למיטה, כריות, פופים או וילונות. ריהוט - מיטה, ארון, כיסא ושולחן וכו' וכמובן תאורה. שמרו על סקלת צבעים הרמונית ותנו לכל פריט את המקום והנוכחות שלו. 



  • טוב יש עוד כל כך הרבה תמונות יפות שרציתי לשים, אבל את הכי חשוב לא אמרתי: בטיחות. הילדים שלנו הם הרי היקרים לנו מכל... שימו לב לא למקם חדר ילדים בממ"ד ובכלל לא להשתמש בחומרים שפולטים גזים רעילים, למקם את המיטה בקרבת חלון אבל לא מתחתיו ולשים לב באופן כללי לסכנות פוטנציאליות. ועכשו עוד קצת תמונות יפות בשביל הכיף:
    


    

    זהו לבינתיים,

    אני רוצה לאחל לכולכם שנה מצוינת, הרבה זמן איכות עם האהובים עליכם וכמובן בריאות.

    אני גם רוצה לתת לכם מתנה לכבוד השנה החדשה:

    15%  הנחה  על  כל  קנייה  מעל  שישים  שקלים  (*ללא כפל מבצעים*)  ב: 'עמנואלה - בד ביד הדמיון'  עמנואלה זה המותג היפהפה של לילך עמנואל מבנימינה. היא מייצרת טקסטיל לבית ובעיקר לחדרי ילדים, דברים מלאי קסם! כדי לקבל את ההנחה ציינו שהגעתם דרך הבלוג שלי. תהנו...




    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה